İsrai'in Gazze'deki vahşi saldırıları İsrail'i destekleyen firmalara boykotu gündeme getirmiş ve bir çok firma bu boykotta ağır derecede zarar görmüştü. Bu İsrail destekçisi firmalardan biri de McDonalds oldu. Tanınmış hamburger firması McDonald's boykot sürecinde özellikle Orta Doğu ülkelerinde ekonomik gücünü önemli ölçüde kaybetti. 

McDonald's'a yapılan boykot şirketin Orta Doğu'daki operasyonunu da etkiledi.

MCDONALD'S ORTA DOĞU'DA SORUNLAR YAŞIYOR

İsrail'in Gazze Şeridi'ne yönelik sürdürdüğü işgale karşı dünya çapında tepkiler devam ederken kimi markalara da boykot çağrıları yapıldı. Bu markalardan biri olan McDonald's, boykot çağrılarının üzerine Orta Doğu'daki operasyonunda sorun yaşıyor.

İsrail ordusu, 7 Ekim'den bu yana Gazze'de katliam stratejisi izliyor. Gazze Şeridi'ni işgal eden İsrail saldırılarından 20 binden fazla insan hayatını kaybetti. İsrail'in sert saldırılarına karşı tepkiler ve işgali durdurma çağrıları yükselmeye devam ediyor. Tepkilerin bir başka boyutu ise kimi markalara yönelik boykot çağrıları oldu.

SATIŞLAR CİDDİ ÖLÇÜDE ETKİLENDİ

McDonald's CEO'su Chris Kempczinski, Ortadoğu'daki İsrail karşıtı boykotun satışlarını ciddi şekilde etkilediğini söyledi.

LinkedIn hesabından bir paylaşım yapan Kempczinski, restoran zincirine yönelik boykot kampanyasının "dezenformasyon kaynaklı" olduğunu öne sürdü.

McDonald's hakkındaki iddiaları "üzücü ve asılsız" olarak tanımlayan Kempczinski, "Müslüman ülkeler dahil, faaliyet gösterdiğimiz her ülkede McDonald's yerel işletmeciler tarafından temsil ediliyor. Bu kişiler toplumlarına hizmet etmek için yorulmaksızın çalışırken, binlerce kişiye de istihdam sağlıyor" diye konuştu.

MC DONALDS VE STARBUCKS BOYKOT LİSTESİNİN BAŞINDA

İsrail'in Gazze Şeridi'ne yönelik şiddetli saldırılarının ardından, aralarında McDonald's ve Starbucks'ın da bulunduğu bir dizi marka İsrail bağlantılı oldukları iddiasıyla boykot kampanyalarının hedefi haline gelmişti.

Ekimde, McDonald's İsrail sosyal medya hesaplarından İsrail ordusuna ücretsiz yemek sağladığını duyuran fotoğraflar paylaşmış, bu durum nüfusunun çoğunluğu Müslüman olan ülkelerdeki McDonald'slar tarafından kınanmıştı.

MISIR, ÜRDÜN VE MALEZYA..

Reuters'ta yer alan haberde, boykot kampanyalarının hedefi olan bazı Batılı markaların özellikle Mısır, Ürdün ve Malezya'da boykotun etkisini hissettikleri bildirildi.

Yüzden fazla ülkede 40 bin 275 restoranı bulunan McDonald's 2022 mali yılında 23,1 milyar dolar gelir elde etti.

Kempczinski'nin boykot açıklaması sonrasında McDonald's hisselerinde keskin bir düşüş yaşandı.

Kaynak: KARAR

Muhabir: Haber Merkezi