Son günlerde Milli Eğitim ile ilgili olarak peş peşe “çarpıcı raporlar” yayınlanıyor.
Mesela ilkokulu bitirip ortaokula geçen çocukların önemli bir bölümünün dört işlemi yapamadığı ifade ediliyor.
Yine ortaokulu bitirmek üzere olan çocukların büyük bir kısmının “okuduğunu anlayamadığı” belirtiliyor.
Evet, bütün bu gerçeklerin on yedi yıllık AKP iktidarının son dönemlerinde dile getiriliyor olması manidar değil mi?
Aslında AKP iktidarlarının bir yazboz tahtasına çevirdikleri Milli Eğitim de sistemin nasıl yalpaladığı ve falso verdiğini görmek ya da göstermek için okullarda araştırma yapmaya gerek yok! Doğrudan gözlerinizi iktidar partisine çevirseniz okuduklarını anlayamama hastalığının onları da sarmış olduğunu hemen görürsünüz.
Öğrenciler okudukları ders kitaplarının ne demek istediğini anlamakta güçlük çekerken siyasilerin de seçim sonuçlarını okumakta oldukça başarısız oldukları dikkat çekiyor.
Mesela seçmen icraatlarından memnun kalmadığı iktidar partisine oyları ile “siz biraz dinlenin” mesajını veriyor ama siyasiler bu mesajı doğru okumakta acze düşüyorlar.
Seçmenlerin “siz biraz dinlenin” mesajını siyasiler “durmak yok yola devam” şeklinde algılıyorlar.
Hem de seçimlerden perişan şekilde çıkmış olmalarına rağmen “tazelenmiş ümitlerle” gibisinden laflar ediyorlar. Bütün bunlar okuduklarını anlamamak değilse nedir?
Ankara, İstanbul gibi büyük şehirlerde seçimleri kaybeden siyasilerin “kaybetmedik kazandık” diye konuşuyor olmaları da böylesine bir şaşkınlığın eseri olsa gerek!
Yıllardır iktidarda olanlar Milli Eğitim alanında temel meselelere hâlâ çözüm üretebilmiş değiller.
Evet, Milli Eğitim bunun en canlı örneklerinden biri!
Milli Eğitim sorununu çözüyoruz diyerek yıllardır neler yapmadılar neler! Ama yapılanlar incir çekirdeğini doldurmayacak nitelikteydi.
Kimi yatık yazıya geçilirse Milli Eğitim’de sorunların yoluna gireceğini savunurken kimi de dik yazının faziletlerini saya saya bitiremedi.
İktidardakiler okula başlama yaşı konusunda bile henüz fikir birliğine varabilmiş değiller.
Bu nedenle de öğrenciler ne dört işlemi yapabiliyorlar ne de okuduklarını anlayabiliyorlar.
Seçmenlerin verdiği mesajı okumakta bile zorlananların elinde Milli Eğitim ancak bu kadar başarılı(!) olabilir.