İsveç merkezli Volvo Cars, elektrikli araçlara olan talebin yavaşlaması ve maliyet baskıları nedeniyle 3 bin çalışanıyla yollarını ayıracak. İşten çıkarma planı, şirketin küresel yeniden yapılanma stratejisinin bir parçası.
Volvo Cars’tan 3 bin kişilik iş gücü kesintisi
Dünyanın önde gelen otomotiv markalarından biri olan Volvo Cars, küresel ekonomik dalgalanmalara ve elektrikli araç satışlarındaki yavaşlamaya bağlı olarak maliyetlerini azaltma yoluna gidiyor. Şirket, 3 bin çalışanı işten çıkaracağını açıkladı.
İsveç merkezli otomotiv devi, 29 Nisan 2025’te duyurduğu yeniden yapılanma planı kapsamında yaklaşık 1,9 milyar dolarlık (18 milyar İsveç kronu) bir maliyet azaltma hedefi koymuştu. Bu kapsamda iş gücünün küçültülmesi kaçınılmaz hale geldi.
Volvo Cars'ın mevcut çalışan sayısı, 2025’in ilk çeyreği itibarıyla 43.500 tam zamanlı personel olarak açıklanmıştı.
Talep daraldı, üretim planları revize edildi
Volvo’nun bu kararı almasının ardında, elektrikli araçlara olan talepte beklenen ivmenin sağlanamaması, hammadde fiyatlarındaki artış ve uluslararası ticaret tarifelerindeki belirsizlik gibi faktörler bulunuyor.
Çinli otomotiv devi Geely Holding’in çoğunluk hissesine sahip olduğu Volvo, bu adımı küresel rekabet gücünü korumak ve yatırımları optimize etmek amacıyla attığını belirtiyor.
Volvo Trucks’ta da işten çıkarmalar sürüyor
Sadece binek araç üretiminde değil, ağır vasıta segmentinde de Volvo Grubu işten çıkarma sürecini sürdürüyor.
Volvo Trucks Kuzey Amerika, Virginia’daki New River Valley fabrikasında 350 çalışanın daha işten çıkarılacağını duyurdu. Volvo sözcüsü Janie Coley, çalışanlara 27 Haziran’ın son iş günü olduğunu bildirdi.
Coley, bu kararın ağır hizmet tipi kamyon siparişlerindeki azalma ve ticaret tarifeleri nedeniyle alındığını açıkladı.
Önceki işten çıkarmalar:
- Pennsylvania / Mack Trucks Lehigh Valley Tesisi: 250-350 kişi
- Maryland / Hagerstown Powertrain Fabrikası: 50-100 kişi
Volvo Grubu’nun bu üç üretim tesisinde toplam 7.900 çalışanı bulunuyor.
Sektörel etki ve uzman görüşü
Otomotiv sektörü uzmanlarına göre bu gelişmeler, küresel otomotivde elektrikli araç dönüşümünün düşündüğünden daha zorlu geçtiğini gösteriyor. Talepteki yavaşlama, özellikle büyük ölçekli üreticiler için dönüşüm sürecini yeniden yapılandırma ihtiyacını ortaya koyuyor.
Uzmanlar, 2025 ve sonrasında özellikle Avrupa ve ABD pazarlarında işten çıkarmaların ve yeniden yapılanma planlarının artabileceğini öngörüyor.