Son dönemler e-ticaret sitelerinden alışveriş yapmak oldukça yaygın bir hal aldı. Yapılan alışveriş işlemlerinden sonra alıcılar ürünlerini kargolar aracılığıyla alır oldu. PTT Kargo pek çok e-ticaret sitesi ile çalışır. Dolayısıyla yapılan alışveriş işlemlerinde bu firmaya sıkça rastlanır. PTT kargosunun ulaşmaması durumunda şirketin müşteri hizmetleriyle iletişime geçmek gerekir. Yapılan görüşmeden sonra kargo ile ilgili bir kayıt oluşturulur. Ardından sorunun çözümü için harekete geçilir.

PTT’ye Ulaşmak İçin Hangi İletişim Adresleri Kullanılır?

PTT kargoları ile ilgili sorunların çözümü için müşteri hizmetleri numarası kullanılır. Müşteri hizmetleri ile yapılan görüşmelerde sorunun yaşandığı il ya da ilçedeki şubeye yönlendirme yapılır. Bunun dışında şirketin diğer iletişim adreslerini kullanarak sorun bildirmek de mümkündür. PTT kargosu ile ilgili sorunların bildirimi için kullanılabilecek iletişim adresleri şunlardır:

·         PTT müşteri hizmetlerine 444 1 788 numarasıyla ulaşılabilir. Bu çağrı merkezi 7/24 hizmet verir.

·         İşitme ve konuşma engeli bulunan vatandaşlar pttconference.pusulacc.com.tr adresini kullanarak görüntülü görüşme gerçekleştirebilir. Bu işlem için kişisel bilgiler ve cep telefonu numarası uygun alanlara yazılmalıdır.

·         İşitme ve konuşma engelli vatandaşlar için özel olarak sunulan 0 312 309 59 13 numaralı Engelli Dostu Numaralar SMS hattı kullanılabilir.

·         PTT kargosunu dağıtan şubeye gidip görüşme sağlanabilir.

·         Alıcıya SMS yoluyla gönderilen WhatsApp numarası aracılığıyla iletişim kurulabilir.

·         PTT resmi internet sitesi üzerinde yer alan “Canlı Destek” butonuyla yardım talep edilebilir.

PTT Kargo Nereye Şikâyet Edilir?

PTT’nin müşteri hizmetleriyle yapılan görüşmelerden bir sonuç alınamadıysa üst bir kuruma şikâyet etmek gerekir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Türkiye çapında hizmet veren tüm yurtiçi ve yurtdışı kargo işlemlerinden sorumludur. Bakanlığa ulaşarak uygun bir şekilde sorun iletilebilir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın iletişim adresleri şu şekildedir:

·         Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı İletişim Merkezi numarası ALO 180,

·         Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı WhatsApp İletişim Hattı numarası 0 501 123 0 123’tür.

PTT Şirketinin Kargolarda Hangi Sorumlulukları Bulunur?

PTT dahil olmak üzere tüm kargo şirketleri kaybolan ve zarar gören kargolardan sorumludur. Aynı zamanda alıcının uğradığı kayıplardan da kargo şirketleri sorumlu tutulur. Kargo teslim işlemini uygun bir biçimde yapmayan kargo şirketleri alıcının zararını tazmin etmekle yükümlüdür. Bu anlamda kargonun geç teslim edilmesi ve kaybolması tamamen PTT’nin sorumluluğundadır. Kargosunu teslim almayan alıcılar yasal yolları kullanarak kayıplarını alma hakkına sahiptir.

PTT Kargosu Kaybolduysa Ne Yapılmalıdır?

Kişisel ve alıveriş içerikli kargoların dağıtım sırasında kaybolması nadiren de olsa görülen bir durumdur. Kargosu kaybolan alıcılar ilk olarak PTT müşteri hizmetleri ile iletişime geçmelidir. Kargonun kaybolduğu tespit edilirse bulunması için kayıp başvurusu yapılması istenir.

PTT, kargo kayıp başvurusu için aşağıda yer alan bilgi ve belgeleri talep edecektir:

·         Kargoya ait takip numarası

·         Gönderici ve alıcı bilgileri

·         Kargonun içeriği

·         Kargonun değeri

·         Eğer varsa kargonun fotoğrafı

Kayıp kargo başvuru işlemini telefondan, internet sitesinden ve şubeden gerçekleştirmek mümkündür. İstenen bilgi ve belgeleri teslim ettikten sonra değerlendirme süreci başlar. Kayıp başvurusu kabul edilen alıcılara kayıp tazminatı ödenir. Bunun için PTT tarafından belirlenen kayıp tazminat şartlarına uyulması gerekir. PTT tarafından kayıp tazminatının ne kadar olacağı hesaplanır. Alıcıya hesaplanan kargo değeri üzerinden hesaplanan tutara göre ödeme yapılır.

 

Muhabir: Haber Merkezi