Zeki Demirkubuz’un “Yalnız İnsanlar Hayatta ve Fotoğrafta En İyi Pozu Verir” adlı fotoğraf sergisi 1 Kasım’da CerModern’de sanatseverlerle buluşuyor.
Zeki Demirkubuz’un “Yalnızlar” Sergisi CerModern’de
Türk sinemasının usta yönetmeni Zeki Demirkubuz, bu kez kamerasını beyazperdeden fotoğraf karelerine çeviriyor. “Yalnız İnsanlar Hayatta ve Fotoğrafta En İyi Pozu Verir” adlı sergisi, 1 Kasım’dan itibaren Ankara CerModern’de sanatseverlerle buluşacak.
Sergi, Kasım ayı boyunca her gün (Pazartesi hariç) 10.00–19.00 saatleri arasında gezilebilecek.
Ebru Yılmaz küratörlüğünde özel bir seçki
Serginin küratörlüğünü üstlenen Ebru Yılmaz, Demirkubuz’un fotoğraflarını yönetmenlik anlayışının bir yansıması olarak kurguladı.
“Yalnız İnsanlar Hayatta ve Fotoğrafta En İyi Pozu Verir”, sanatçının çeşitli coğrafyalarda çektiği sade, içten ve dramatik etkilerden uzak karelerle yalnızlık temasını derinlemesine işliyor.
Fotoğraflarda, yönetmenin sinemasında sıkça karşılaşılan sessizlik, bekleyiş, yabancılaşma ve içsel yüzleşme temaları ön planda.
“Bu bakış bir poz değil, bir duruş”
Demirkubuz’un kadrajında yer alan karakterler ve mekânlar, “poz vermeyen ama duruş sergileyen” insanların hikâyelerini anlatıyor.
Sergideki fotoğraflar, Avrupa’dan Asya’ya, Amerika’dan Türkiye’ye uzanan geniş bir coğrafyada yalnızlığın evrensel hâlini yansıtıyor.
Küratör Yılmaz’ın ifadesiyle:
“Demirkubuz’un kamerası bir sinema kamerası değil; bir insanın yalnızlığını, bekleyişini, zamanla kurduğu sessiz ilişkiyi gösteren bir göz.”
Zeki Demirkubuz kimdir?
Zeki Demirkubuz, 1964 yılında Isparta’da doğdu. İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi mezunu olan yönetmen, sinemaya 1994 yapımı “C Blok” filmiyle adım attı.
Ardından gelen “Masumiyet” (1997) ve “Üçüncü Sayfa” (1999) filmleri, Venedik Film Festivali’nde gösterildi ve uluslararası alanda büyük yankı uyandırdı.
2001–2003 yılları arasında çektiği “Yazgı”, “İtiraf” ve “Bekleme Odası” üçlemesi, yönetmenin insan doğasına dair varoluşçu yaklaşımını daha da pekiştirdi.
Bu filmler, Cannes Film Festivali’nin “Un Certain Regard” (Belirli Bir Bakış) bölümünde yer aldı.
Sonraki yıllarda “Kader” (2006), “Kıskanmak” (2009), “Yeraltı” (2012), “Bulantı” (2015) ve “Kor” (2016) filmleriyle Türk sinemasının en özgün anlatılarını ortaya koydu.
Demirkubuz, 2023’te vizyona giren “Hayat” filmiyle 40 yıllık kariyerinde insan ruhuna dair derin gözlemlerine bir yenisini ekledi.
Demirkubuz’un gözünden yalnızlık
Demirkubuz’un fotoğrafları, film setlerinin dışında bir yönetmenin gözünden insanın varoluşsal yalnızlığını yansıtıyor.
Işık ve gölge dengesiyle öne çıkan karelerde, anlık sahicilik ve duygusal mesafe aynı anda hissediliyor.
Her kare, sanki bir sahnenin ortasında duraklamış bir karakterin iç dünyasını fısıldıyor.
Bu yönüyle sergi, sadece bir fotoğraf koleksiyonu değil, Demirkubuz sinemasının fotoğraf dilinde yeniden doğuşu olarak değerlendiriliyor.





