Otomobil

Volkswagen satışlarını artırdı: Elektrikli araçlar yüzde 42 büyüdü

Volkswagen Grubu, Çinli rakiplerin artan baskısına rağmen elektrikli araç satışlarındaki yüzde 42’lik artışla yılın ilk 9 ayında teslimatlarını yükseltti.

Abone Ol

Volkswagen Grubu, Çinli rakiplerin artan baskısına rağmen elektrikli araç satışlarındaki yüzde 42’lik artışla yılın ilk 9 ayında teslimatlarını yükseltti.

Volkswagen Grubu 2025’in ilk 9 ayında 6,5 milyon araç teslim etti

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen Grubu, Çinli üreticilerin agresif fiyat rekabetine rağmen yılın ilk dokuz ayında küresel teslimatlarını artırmayı başardı. Şirket, elektrikli araç satışlarındaki yüzde 42’lik artış sayesinde dünya genelinde 6 milyon 524 bin araç teslim etti.

Gruba bağlı markalar arasında Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Porsche ve Bugatti bulunuyor.

Elektrikli araç satışlarında büyük sıçrama

Volkswagen Grubu’nun 2025 yılı Ocak–Eylül döneminde elektrikli araç teslimatları 717.500 adede ulaşarak geçen yıla kıyasla yüzde 42 oranında arttı.

Bu artış, grubun genel satış performansını pozitif yönde etkileyerek toplam satışlarda yüzde 1,2’lik büyüme sağladı.

Volkswagen markası özelinde ise satışlar 2,8 artışla 3,49 milyon adede yükseldi.

Çin pazarında gerileme yaşandı

Volkswagen Grubu’nun en büyük pazarı olan Çin, aynı dönemde yüzde 4’lük bir düşüşle 1 milyon 974 bin adetlik satış seviyesinde kaldı.

Çinli markaların agresif fiyat politikaları ve elektrikli araç rekabeti, Alman devinin bölgede pazar payı kaybetmesine neden oldu.

Grup, yılın üçüncü çeyreğinde Çin’de 660.300 araç sattı; bu oran, geçen yılın aynı dönemine göre %7,2 düşüş anlamına geliyor.

Kuzey Amerika’da ithalat vergileri satışları düşürdü

ABD’de artan ithalat vergilerinin etkisiyle Volkswagen Grubu’nun Kuzey Amerika satışları yüzde 9,8 oranında azaldı.

Buna karşın Avrupa pazarında istikrarlı seyir korundu ve elektrikli araçlara olan talep büyümeye devam etti.

Üçüncü çeyrekte yüzde 1 büyüme

Temmuz–Eylül döneminde grubun satışları yıllık bazda yüzde 1 artışla 2 milyon 198 bin araca ulaştı.
Ancak ana marka Volkswagen özelinde satışlar yüzde 0,4 düşüşle 1 milyon 172 bin araca geriledi.

Şirket, rekabetin yoğunlaştığı Çin pazarında kayıplarını telafi etmek amacıyla Avrupa ve Latin Amerika pazarlarına odaklanmayı planlıyor.

Yönetimden stratejik dönüş mesajı

Volkswagen yetkilileri, elektrifikasyon stratejisinin meyvelerini almaya başladıklarını vurgularken, 2026 yılına kadar daha rekabetçi fiyat politikaları uygulayacaklarını açıkladı.

Grup, elektrikli araç satışlarının toplam satışlar içindeki payını yüzde 20’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.