Dünyaca ünlü fast food devleri KFC ve Pizza Hut, yaklaşık 4 aydır Türkiye’de faaliyet göstermiyordu. Bu süreç, markaların Türkiye'deki franchise haklarını elinde bulunduran İş Gıda'nın sözleşmesinin Yum! Brands tarafından feshedilmesiyle başlamıştı. Gerekçe olarak İş Gıda'nın, markaların belirlediği operasyonel standartları karşılayamaması gösterilmişti. Bu durumun ardından İş Gıda konkordato ilan etmiş ve toplam 537 şube kapatılmıştı.

Yum! Brands yeni partnerle anlaştı

Patronlar Dünyası’nda yer alan habere göre Amerikalı hazır gıda devi Yum! Brands, Türkiye pazarına Value Solution Partners ile dönmeye hazırlanıyor. Gayrimenkul ve yatırım yönetimi alanında faaliyet gösteren şirket, mevcut şubelerin yeniden devreye alınması için alışveriş merkezi yatırımcılarıyla görüşmelere başladı. Şu ana kadar çok sınırlı sayıda şube için anlaşma sağlanabildi.

Yatırımcıların çoğu ise geçmiş kira borçlarının ödenmesini ve yeni dönemde kira bedellerinin artırılmasını şart koşuyor. Bu nedenle sürecin ne zaman tamamlanacağı henüz netlik kazanmış değil.

Kapanan şubeler AVM’lere aylık 80 milyon TL zarar yazdı

KFC ve Pizza Hut şubeleri, kapanmadan önce Türkiye’deki alışveriş merkezlerinin %90’ında faaliyet gösteriyordu. Ancak İş Gıda’nın son aylarda kira ödeyemediği iddiaları gündeme geldi. Sektör kaynaklarına göre, her mağaza için ortalama 150 bin TL kira ödemesi göz önüne alındığında, şubelerin kapalı kalması AVM yatırımcılarına aylık yaklaşık 80 milyon TL gelir kaybı yaşattı.

McDonald’s ve TAB Gıda satın alma iddialarını yalanladı

Kulislerde, Yum! Brands’ın franchise haklarının başka büyük oyunculara devredileceği iddiaları da yer aldı. Ancak hem McDonald’s yetkilileri hem de TAB Gıda bu iddiaları resmi olarak reddetti. McDonald’s, herhangi bir satın alma planlarının olmadığını açıklarken, TAB Gıda da bu konuda bir stratejilerinin bulunmadığını belirtti.

Yine de sektör kulislerinde konuşulanlara göre, TAB Gıda bünyesindeki kızarmış tavuk markası Popeyes, KFC’nin kapalı şubeleriyle yakından ilgileniyor. Ancak bu konuda resmi bir adım atılmış değil.

Türkiye pazarı için yeniden yapılandırma süreci başladı

Yum! Brands’ın Türkiye’ye dönüş süreci, sadece restoranların açılmasıyla sınırlı kalmayacak gibi görünüyor. Yeni iş ortağı Value Solution Partners aracılığıyla yürütülen görüşmeler, mevcut kira şartları ve operasyonel koşulların yeniden belirlenmesini de kapsıyor.

Et kesim fiyatlarında sürpriz düşüş! Dana ve düve ucuzladı, inek sabit kaldı
Et kesim fiyatlarında sürpriz düşüş! Dana ve düve ucuzladı, inek sabit kaldı
İçeriği Görüntüle

Şu anda büyük şehirlerdeki bazı noktalarda şubelerin yeniden açılması için pilot anlaşmalar yapıldığı belirtiliyor. Ancak ülke çapında tam dönüş için Yum! Brands’in hem yatırımcı güvenini hem de tüketici sadakatini yeniden kazanması gerekecek.

Kaynak: Yeni Devir