Hurda teşviki son dakika gelişmeleri araç sahipleri ve otomobil almayı planlayanlar tarafından yakından takip ediliyor. 2025 yılında hurda araç teşviki yeniden gündeme geldi. TBMM’ye sunulan yeni yasa teklifine göre, 25 yaşını aşmış araçlar hurdaya ayrıldığında, yerli üretim sıfır araç alımında ÖTV indirimi uygulanabilecek.

Hurda Teşviki Son Durum: TBMM Süreci ve Beklentiler

Milliyetçi Hareket Partisi milletvekilleri tarafından sunulan teklifte, Türkiye’de üretilmiş ve %40 üzeri yerlilik oranına sahip araçlar bu destekten faydalanabilecek. Ancak uygulamadan sadece bir defaya mahsus yararlanılabilecek.

Henüz teklif yasalaşmasa da, hurda teşviki düzenlemesinin Meclis’ten geçmesi halinde, hem otomotiv piyasasında canlanma hem de trafikteki eski araçların dönüşümü hedefleniyor.

Hurda Araç Teşviki Kapsamına Giren 12 Yerli Otomobil Modeli

Yerlilik oranı şartını sağlayan ve teşvikten faydalanması beklenen 12 araç modeli şu şekilde sıralandı:

  • Togg T10X
  • Toyota CH-R
  • Hyundai Bayon
  • Hyundai i20
  • Hyundai i10
  • Ford Tourneo Custom
  • Ford E-Transit
  • Ford Transit
  • Fiat Fiorino
  • Fiat Egea Cross
  • Fiat Egea
  • Volkswagen Transporter

Hurda Teşviki ile ÖTV’siz Araç Alımı Mümkün mü?

Evet. Teklife göre, hurda edilen aracın yerine Türkiye’de üretilmiş yeni bir araç alınırsa, ÖTV muafiyeti uygulanabilecek. Fakat bu indirim, tek seferlik olacak ve aynı kişi tekrar bu haktan faydalanamayacak.

Hurda Teşvikinde Yerlilik Şartı Ne Kadar?

Teşvikten yararlanabilmek için alınacak aracın en az %40 yerlilik oranına sahip olması gerekiyor. Bu şart, yerli otomotiv sanayini desteklemek ve döviz çıkışını azaltmak amacıyla getirildi.

Fiyatlar Ne Kadar Düşer?

Hurda teşvikiyle birlikte, araç fiyatlarında ne kadar düşüş olacağı henüz netleşmedi. ÖTV ve KDV oranları ile ilgili detaylar yasa Resmi Gazete’de yayımlandıktan sonra açıklanacak.

En az yakan hibrit otomobiller 2025: Yakıt tasarrufunda zirveler
En az yakan hibrit otomobiller 2025: Yakıt tasarrufunda zirveler
İçeriği Görüntüle

Hurda Araç Teşviki Ne Zaman Başlayacak?

Uygulamanın hayata geçmesi için teklifin TBMM’de kabul edilmesi ve ardından Resmi Gazete’de yayımlanması gerekiyor. Henüz yürürlüğe giren bir yasa bulunmamakla birlikte, otomotiv sektöründeki beklentiler oldukça yüksek.

Kaynak: Yenidevir.com.tr