AK Parti akaryakıt fiyatları ile kaybettiği ÖTV’nin çaresini buldu!

AK Parti akaryakıt fiyatları ile kaybettiği ÖTV gelirini otomotivden alınan ÖTV’den karşılamayı hedefliyor.

Kötü ekonomi yönetimi ve döviz kurundaki oynaklık nedeniyle akaryakıt fiyatlarının çok sık değişimini önlemek amacıyla, akaryakıt fiyatlarındaki artışlar özel tüketim vergisinden ( ÖTV) otomatik bir şekilde karşılanıyordu. Son gelen akaryakıt zamlarından sonra ÖTV’den karşılanacak oran kalmazken fiyat artışları pompa fiyatlarına yansımaya başladı. AK Parti son zamlara kadar akaryakıttan elde ettiği ÖTV gelirinden fedakarlık ediyor gibi gözükse de otomobil satışlarından alınan ÖTV  ücretleriyle bu açığı kapatmayı bildi.

AK PARTİ AKARYAKITTAN KAYBETTİĞİ PARAYI OTOMOTİVDEN ALIYOR

EBS Danışmanlık Genel Müdürü Erol Şahin bu duruma değinerek kendi Twitter hesabından “ÖTV'de Rekor Hedef Geliyor” başlığı altında bir paylaşım gerçekleştirdi. 2021 yılında araba satışlarında alınacak ÖTV ücretlerinin toplam hedefinin 39,6 milyar olduğunu ortaya koyan Erol Şahin, ilk 9 ayda 46 milyar tahsilat edildiğini belirtti.

2022 yılında otomotivden alınan ÖTV hedefinin ise 72,4 milyar olacağını yazan Şahin “Akaryakıttan beklenen vergi hedefi %50 düşürülürken, Otomotivden beklenen %83 artmış oldu. Akaryakıttan alınamayan ÖTV geliri bu yıl olduğu gibi 2022 yılında da otomotiv sektöründen sübvanse edilecek...” ifadelerini kullandı.

19 Eki 2021 - 15:37 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.