ABD’den Çin’e Uygurlar nedeniyle bir yasak daha

ABD’den Çin’e Uygurlar nedeniyle bir yasak daha geldi.

Çin’de Uygur Türklerinin yaşadığı baskılar sık sık dünya gündemine geliyor. Daha önce Çin’e “Doğu Türkistan'daki toplama kamplarında zorla tutulan Uygurların derhal serbest bırakılması” çağrısında bulunan 35 ülke arasında yer alan ABD’nin ülkeye yönelik ekonomik yaptırımları genişliyor.

ABD, tutuklu Uygur Türklerini zorla çalıştırdığı iddia edilen en büyük Çin şirketi ile pamuk ithalatını yasakladı. 

ABD Gümrük Muhafaza Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada Xinjang Protection Construction Corps isimli şirketten ithalata izin verilmeyeceği duyuruldu.

Buna göre ABD’ye Çin’den pamuk ithal eden firmalar, pamuğu XPCC şirketi ya da onunla ilintili bir şirketten almadıklarını resmi olarak belgelemek zorunda olacak.

Çin’in en büyük firmalarından biri olan XPCC, 2015 yılı verilerine göre ülkenin pamuk üretiminin yaklaşık yüzde 30’unu tek başına gerçekleştiriyor.

ABD İç Güvenlik Bakan Vekili Ken Cuccinelli, bir ürünün üzerinde görülen “Çin malı” etiketinin bir tür uyarı mesajı olarak algılanması gerektiğini belirtti.  Cuccinelli, bu üretimin arkasında köle işçilik düzeni olup olmadığının incelenmesi gerektiğine dikkat çekti.

ABD Gümrük Muhafaza Müdürlüğü yöneticisi Mark Morgan da insanların zorla çalıştırılmasının bir insan hakları ihlali olduğunu ve bunun adil ticaret kurallarına aykırı bir durum yarattığını ifade etti.

03 Ara 2020 - 20:44 - Dünya


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.