Uzayda şiddetli patlama yaşandı, 'açıklanamayan bir parlaklık' tespit edildi!

Uzaydaki şiddetli bir patlamanın ardından bilim insanları, "açıklanamayan bir parlaklık" tespit etti.

Parlak flaş, kısa gama ışını patlamasından kaynaklanan gelmiş geçmiş en yoğun kızılötesi ışındı. Teorik açıdan mümkün olduğu düşünülenden çok daha aydınlık ve Güneş'in bütün yaşam süresi boyunca ürettiği enerjiden daha fazlasını yarım saniyede gönderiyordu.

Northwestern Üniversitesi'nde fizik ve astronomi doçenti ve çalışmanın baş yazarı Wen-fai Fong yaptığı bir açıklamada, "Aynı tip fenomeni 10 yıl boyunca inceledikten sonra bu tarz benzeri görülmemiş bir davranışı keşfedebilmemiz benim için hayret verici" dedi ve ekledi:

"Bu, evrenin üretebildiği patlama çeşitliliğini ortaya çıkartıyor. Çok heyecan verici…"

Çalışma, bu yıl içinde The Astrophysical Journal'da yayımlanmak üzere kabul edildi. Çalışmanın ön baskı nüshasınıysa internette bulmak mümkün.

NASA'nın Hubble Uzay Teleskobu bu yılın mayısında, patlama gerçekleştikten üç gün sonra parıltısını yakaladı. Patlama işte o zaman fark edildi.

Veriler, yakın kızılötesi ışığının enerji salımının, bilim insanlarının beklediğinden 10 kat daha parlak olduğunu gösterdi. Mevcut modellerse böyle bir sonucun mümkün olduğunu göstermemişti.

Fong, araştırmalarına dair şu ifadeleri kullandı:

"Bu gözlemler, kısa gama ışını patlamaları için yapılan geleneksel açıklamalara uymuyor.
Bu patlamadan kaynaklanan radyo ve X-ışınları hakkında bildiklerimizi düşünürsek... Basitçe diyebilirim ki açıklamalarla gözlemler örtüşmüyor. Hubble'la tespit ettiğimiz yakın kızılötesi salımı çok parlak."

Araştırmacılar verilerin geçerli olduğundan emin olmak için tam olarak nereden geldiğini ve ne kadar uzakta olduğunu bulmaya çalıştı. Parlaklık, patlamanın özellikle yakın olmasının sonucu olabilir. Çünkü ışıklar, tıpkı uzaktaki bir meşale gibi, evrende ne kadar uzaktalarsa o kadar azalıyor.

13 Kas 2020 - 16:34 - Dünya

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.