Kronik geç kalma hastalığı olanlar için çözüm yolları

Kronik gecikme, kendini sabote etme biçimlerinden biridir. İşte kronik geç kalma hastalığı olanlar için çözüm yolları...

Çalışmalar, sık sık her yere geç kalan insanların bazı psikolojik durumlarla savaştığını gösteriyor. Daha fazla erteliyorlar, heyecan arayışına giriyorlar; huzursuzluk, odaklanma ve dikkat sorunları gibi "Dikkat Eksikliği Düzensizliği" benzeri semptomlar sergiliyorlar.

Gecikme, köklü kişilik özelliklerinin belirtisidir. Geciken bir kişiye zamanında gelmesini söylemek bağımlı bir kumarbaza çok fazla bahis koymamasını söylemek gibidir. Bir şeyin daha erken başladığını söyleyerek onları kandırmak uzun süre işe yaramayacaktır veya onları bu konuda azarlamak da pek işe yaramayabilir. Ancak hâlâ bir çözüm yolu var...

CeoTudent'in haberine göre, neden her zaman geç kaldığınızı anlamak, daha dakik olma yolunda atılacak ilk adım olarak gösteriliyor. Üretkenlik uzmanı Diana DeLonzor, "Asla Bir Daha Gecikme" kitabında yedi tür geciken insanı şöyle tanımlıyor:

1) Son Dakikacı; son dakika aciliyetiyle başarılı olur. Genellikle kendi yarattığı kriz modunda en iyi şekilde çalışır.
2) Üretici; mümkün olduğunca kısa sürede çok şey yapmaya çalışır. Kapsamlı yapılacaklar listesindeki görevleri tamamlamanın ne kadar süreceğini hafife alır.
3) Dalgın profesör; zamanın tüm akışını kaybeder. Bu, aynı zamanda araba anahtarlarını da kaybeden ve randevuları unutan kişidir.
4) Bahane üreten; geç kalmasının sorumluluğunu asla tam olarak kabul etmez.
5) Keyfine düşkün; genel olarak özdenetimden yoksundur.
6) Kaçamak yapan; geç kalarak kaygı duygularını ve düşük benlik saygısını kontrol etmeye çalışır.
7) Asi; gücünü kanıtlamak ve üstün görünmek için geç gelir.

Haberde, bu sorunların üstesinden gelmek adına şu tavsiyeler sıralanıyor:

1) Pazarlık konusu yapılamayacak şeylere karar verin: Bu, sınırlı bir zaman çerçevesinde çok fazla girişimde bulunan Üretici türleri için kritiktir. Pazarlık konusu yapamayacağım şey, sabah koşusu ve doyurucu bir kahvaltı. Yazma, çamaşır yıkama ve e-posta dahil diğer her şey isteğe bağlıdır.
2) Kesin bir sonlandırma süresi belirleyin: Her şeyi bırakıp kapıdan çıkmanız gereken zamanı belirleyin. Benim için bu 07.50. Artık bilgisayarımı otomatik olarak açmıyorum veya e-postalara bakmıyorum. Sabahları koşmadığım zamanlarda yazabilirim ama ikisini de yapmaya çalışmak felaketle sonuçlanıyor.
3) Kendinize hatırlatıcılar yazın: Erken bir toplantım veya konferans görüşmem varsa masama bir not bırakıyorum. Bu olmadan, "dalgınlık" moduna geçme eğilimim var. Ayrıca randevuları hatırlamak zorunda kalmanın stresi yüzünden uykumu da kaybetmiyorum.
4) Sorumlu olun: Daha az gecikmek için çaba sarf ettiğinizi birine söyleyin. Bu kişinin negatif biri yerine destekleyici biri olduğundan emin olun.

12 Kas 2020 - 14:08 - Sağlık


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.