Turizmde 'her şey dahil' sistemi değişiyor mu?

Turizm sektöründe nelerin değişip değişmeyeceği tartışılmaya devam ediyor. Antalyalı turizmciler, salgın sonrası için hazırlık çalışmalarını sürdürürken, turizmde de 'korona düzeni'ne geçilecek. 

Koronavirüs (Covid-19) salgını nedeniyle, 2020 yılı turizmde 'kayıp yıl' ilan edilirken, salgının yavaşlaması ve sınırların açılması sonrasında turizm sektöründe nelerin değişip değişmeyeceği tartışılmaya devam ediyor.

Antalyalı turizmciler, salgın sonrası için hazırlık çalışmalarını sürdürürken, turizmde de 'korona düzeni'ne geçilecek. 

Tüm otel ve tatil köylerinde, lobilerden plajlara, asansörlerden odalara, restoran düzeninden tiyatro sahnelerine kadar hemen tüm alanlarda önemli değişikliklere gidilecek.

Sosyal mesafe uygulamasının bir yansıması olarak bu adımlar atılırken, turistler için Türkiye'ye cazibe merkezlerinden biri kılan 'her şey dahil' sisteminin değişip değişmeyeceği ise merak konusu. 

Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, insan sağlığının her şeyden önemli olduğunu ve önceliğin salgının sona ermesi olduğunu belirtti.

Atmaca, insanların özgürce yaşamak, seyahat etmek ve gezmek istediğini hatırlattı ve personel arasında sosyal mesafeyi koruduklarını kaydetti. 

Açıklanan sertifikasyon sisteminin bu açıdan önemine dikkat çeken Atmaca şunları söyledi:

"Sosyal medyada ‘artık otellerde büfeleri, her şey dahili kaldırdılar’ yönünde iddialar var. Geçen yıl Antalya’ya gelen 15 milyon 644 bin turistin 15 milyonu ‘her şey dahil’ için geldi, bundan vazgeçemeyiz. Biz son 20 yılımızı ‘her şey dahili’ bu hale getirmek için uğraştık, yatırımlarımızı bu yönde yaptık. Bugün her şey dahilden geçiyorum diyerek, her şey dahilden vazgeçemezsiniz, geçmemeliyiz. Çünkü tüm tesislerin yapısı buna uygun. Dünyada her şey dahili en iyi yapan ülke Türkiye, en iyi yapan il de Antalya. Bu konuda kitap yazabilecek tecrübeye sahibiz."

Atmaca, her şey dahil sisteminin süreceğini ve uygulama sırasında sosyal mesafe kriterlerine uyulacağını kaydederken, hijyenik ve dezenfekte ortamlarda hizmet verileceğini dile getirdi.

Tatile gelen turistlerin, havuz, deniz kenarında bir şeyler yeyip içmeye ve restoranda yemek yemeye geldiğini savundu ve, "Tatile gelecekler bunun için para harcıyor. O yüzden, ‘pandemi süreci yaşanıyor, her şey dahili kaldıralım’ demek doğru değil" yorumunu yaptı.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) Başkanı Erkan Yağcı ise, her şey dahil sisteminin tartışılmaya açılmasını yanlış bulduğunu kaydetti.

"Burada tüketici eğilimleri ve talepleri doğrultusunda bakıyoruz. Dünyada en iyi uygulayan ülkelerin başında Türkiye geliyor. Misafir istediği sürece bu sistem devam edecektir, yeni dönemde de yerini koruyacaktır. Bu döneme özel hijyen ve sağlık odaklı uygulamaları var" diyen Yağcı, her şey dahil sisteminin pazarın bir realitesi olduğunu vurguladı.

Otellerin sertifikasyon sistemine göre düzenleneceğini belirten Yağcı, her şey dahilin bu dönemde ilgi göreceğini kaydetti.

Turizmde “her şey dahil” sisteminin geliştiricisi olarak bilinen Cem Kınay ise “Her şey dahil” sisteminin 30 yıldır Türkiye’de çok geliştiğini dile getirdi.

17 May 2020 - 17:11 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.