Ramazan ayında en çok limon zamlandı

Üretici ve market arasındaki fiyat farkı kuru kayısıda yüzde 351'i, kuru incirde yüzde 299'u, nohutta yüzde 267'yi, sütte yüzde 259'u buldu.

Büyütmek için resme tıklayın

Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, yaptığı yazılı açıklamada, ramazan öncesine göre markette 37 üründen 3'ünde fiyat değişmezken, 19'unda fiyat artışı, 15'inde fiyat azalışı, üreticilerde ise 29 üründen 10'unda fiyat değişmezken 8'inde fiyat artışı, 11'inde ise fiyat düşüşü olduğunu belirtti.


Fiyatı en fazla artan ürünün üretici ve markette limon, fiyatı en fazla düşen ürünün ise üreticide domates, markette kuru soğan olduğunu ifade eden Bayraktar, markette kuru incir, zeytinyağı ve kuru fasulye fiyatında değişim görülmediğini, fiyat düşüşünün yüzde 53,25 ile en fazla kuru soğanda yaşandığını bildirdi.

Bayraktar, kuru soğandaki fiyat düşüşünü yüzde 31,91 ile kabak, yüzde 27,48 ile domates, yüzde 23,33 ile sivri biber, yüzde 20,46 ile marul, yüzde 17,63 ile patatesin izlediğine dikkati çekerek, markette en fazla fiyat artışının ise yüzde 21,62 ile limonda görüldüğünü, bunu yüzde 17,09 ile süt, yüzde 7,30 ile elma, yüzde 6,19 ile ayçiçeği yağı, yüzde 6,15 ile mısır özü yağı, yüzde 5,92 ile patlıcan, yüzde 5,44 ile tavuk eti, yüzde 5,12 ile pirinç, yüzde 4,37 ile yoğurdun takip ettiğini vurguladı.

Üreticide en fazla fiyat artışı yüzde 33,33 ile limonda görüldü. Limondaki fiyat artışını yüzde 18,54 ile süt, yüzde 5,45 ile patlıcan, yüzde 3,85 ile ıspanak, yüzde 2,94 ile Antep fıstığı takip etti.

20 Mayıs 2019 - Ekonomi


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.