Metrika
Reklamı Kapat

Potasyum nedir, vücut sağlığı için niçin önemlidir? Potasyum içeren besinler hangileri?

Bir mineral olan potasyum, insan sağlığı açısından son derece önemlidir. Peki, potasyum haricen alınabilir mi? Potasyumun faydaları neler? İşte potasyuma dair tüm merak edilenler…

Potasyum nedir, vücut sağlığı için niçin önemlidir? Potasyum içeren besinler hangileri?
Haber albümü için resme tıklayın

Sağlıklı bir yaşam sürmek isteyen birçok kişi son dönemlerde uzmanların tavsiyelerini ve diğer açıklamalarını çok daha yakından takip etmeye başlamıştır. Özellikle bir dönem dünyayı etkilen koronavirüs salgını ile birlikte bağışıklık sisteminin güçlü olmasının ne denli önemli olduğunun farkına varan tüketiciler, vücutlarının gereksinim duydukları vitamin ve mineralleri hangi besinlerden alabileceklerini öğrenmek adına araştırmalarını hızlandırmışlardır.

Potasyum nedir, vücut sağlığı için niçin önemlidir? Potasyum içeren besinler hangileri?

İnsan sağlığı vitamin ve mineraller ile olumlu yönde desteklenebilmektedir. Bu noktada potasyumun öneminden de bahsetmeden edemeyen uzmanlar, bu mineralin her yaş grubu için gerekli olduğunu vurguladı. Peki, potasyum tam olarak nedir? Potasyumun faydaları nelerdir? Potasyum hangi besinlerde bulunur? İşte konuya dair tüm merak edilenler…

POTASYUM NEDİR, EKSİKLİĞİNDE NE OLUR?

Potasyum, kas gelişimini doğrudan ilgilendiren bir mineraldir. Potasyumun insan vücudunda yeterli miktarda bulunması durumunda hücreler ve dokular düzgünce çalışabilir.

Potasyum eksikliği direkt olarak fark edilebilen değişikliklere yol açar. Eksik potasyum durumunda kas zayıflığı ve yorgunluk hissi nerede ise süreklidir. Ayrıca düşük kalp ritmi ve yavaş refleksler de potasyum eksikliğine bağlı olarak gelişebilir.

Potasyum nedir, vücut sağlığı için niçin önemlidir? Potasyum içeren besinler hangileri?

POTASYUM HANGİ BESİNLERDE VAR?

Potasyum eksikliği doğal besinler ile giderilebilen bir durumdur. Yaşa ve cinsiyete bağlı olarak değişiklik gösterebilen ideal potasyum değeri, besin tüketimine özen gösterilmesi durumunda kontrol altına alınabilir.

Potasyum bakımından zengin olan bazı besinler şu şekilde sıralanabilir:

  • Kayısı, avokado, süt, muz, kivi, patates (özellikle kabukları), ıspanak, erik, sebze suları, domates, kuru kayısı, beyaz mantar, kabak, fındık- fıstık çeşitleri, fasulye.

Potasyumun bilinen faydaları şu şekildedir:

  • Beyin fonksiyonlarını normal seviyede tutmada önemli bir role sahip olan potasyumun eksikliğinde felç riski artar.
  • Potasyum değeri düşerse kan şekerinde de istenmeyen düşüşler gözlenir. Düşük kan şekeri seviyesi; terleme, bağ ağrısı, halsizlik ve yorgunluk gibi belirtiler ile kendini hissettirir.
  • Kemik sağlığı: Potasyum vücuttaki bazı asitleri nötrleme özelliğine sahiptir. Dolayısı ile potasyum eksikliği durumunda özellikle kemik sağlığında istenmeyen durumlar gelişebilir. Ayrıca kas güçsüzlüğü de potasyum eksikliğine bağlı olarak ortaya çıkabilir.
  • Kan basıncı: Sodyuma kan basıncını ayarlama noktasında destek olan potasyumun eksikliğinde tansiyon problemleri gözlenebilir.
  • Kaygı: Potasyum eksikliğinde kişide kaygı ve stres durumlarının artığı gözlenmiştir.

19 Nis 2024 - 13:12 - Yaşam