Metrika
Reklamı Kapat

Düzenli tüketenin cildi yenilenecek! Cildi gençleştiren 10 besin

Cilt sağlığı ile beslenmenin doğrudan ilişkisi bulunur. Peki, cilde iyi gelen besinler hangileridir? İşte sizler için hazırladığımız o ayrıntılı liste…

Beslenmenin insan sağlığı ile doğrudan ilişkili olduğu bilinir. Öyle ki mevsim meyve ve sebzelerinin bağışıklık sistemini güçlendirdiği yanı sıra mevcut hastalıklar ile mücadele de aktif olarak rol aldığı bilinir.

Genel sağlık tablosunda çok önemli bir yere sahip olan doğru beslenme, cilt sağlığı açısından da son derece mühimdir. Bu kapsamda yapılan bazı araştırmalar bazı besinlerin diğerlerine oran ile cildi çok daha büyük ölçüde desteklediğini ortaya koymuştur. Peki, cilde iyi gelen besinler hangileridir? İşte konuya dair tüm merak edilenler…

CİLT SAĞLIĞINIZI BESLENME ALIŞKANLIKLARINIZ İLE DESTEKLEYİN

Beslenme alışkanlıkları hem genel vücut sağlığını hem de bölgesel sağlık tablosunu doğrudan etkiler. Konu ile ilgili olarak sık sık birtakım değerlendirmelerde bulunan uzmanlar, doğru beslenmenin yaşlanma belirtilerinin dahi önüne geçtiğini belirtmişlerdir. Bu noktada özellikle su tüketimine dikkat çeken uzmanlar, bol su tüketiminin cildi nemlendirdiğini ve dolayısı ile de kırışıklık ve leke gibi yaşlılık belirtilerine karşı mücadele ettiğini ifade etmişlerdir.

CİLDİ GÜZELLEŞTİREN BESİNLER

Cilt sağlığını destekleyen, yaşlılık belirtilerine karşı aktif olarak savaşan bazı besinler şu şekilde sıralanabilir:

·         Yağlı balık: somon, ringa ve uskumru gibi bol yağlı balıklar, cilt sağlığını olumlu yönde destekler. Omega- 3 yağı bakımından zengin olan bu balıkların düzenli tüketilmesi durumunda cildin gençleştiği gözlenmiştir.

·         Avokado: Sağlıklı yağlar bakımından son derece zengin olan avokado, cildi gençleştirir. UV hasarı kırışıkların yanı sıra diğer yaşlanma belirtilerine karşı da cildi koruyan bu meyve, E vitamini bakımından da zengindir.

·         Ceviz: Omega-3 ve Omega- 6 yağ asitleri bakımından zengin olan ceviz, iltihabı kurutur. Aynı zamanda cilt bariyerini de onaran bu besin, cildin daha genç görünmesini sağlar.

·         Ayçekirdeği: E vitamini, selenyum, çinko ve protein bakımından zengin olan ayçekirdeği cildi nemlendirir.

·         Tatlı patates: Beta – karoten bakımından zengin olan tatlı patates, ayrıca iyi bir A vitamini kaynağıdır. Doğal bir güneş kremi olarak hareket etme kabiliyetine sahip olan bu sebze, cildi güneşin zararlı ışınlarından korur.

·         Biber: Kırmızı ve sarı biber A vitamini bakımından son derece zengindir. Aynı zamanda kolajen oluşumunu da destekleyen bu sebze, kırışık ve kuru cilt problemlerinin önüne geçer.

·         Brokoli: A ve C vitaminlerinin yanı sıra çinko bakımından da zengin olan brokoli, cildin düzgün çalışmasını sağlar.

·         Domates: C vitamini bakımından zengin olan domatesin içeriğinde bol miktarda karatenoid bulunduğu da bilinir. Bu, cilt sağlığını büyük ölçüde destekleyen bir içeriktir.

·        Soya: Östrojen hormonunu taklit etme kabiliyetine sahip olan soya, orta yaşlı kadınlarda ince kırışıklıkları açar. Ayrıca cildin pürüzsüz bir görünüme kavuşmasında da etkili olan soya, lekelerin rengini açma becerisine sahiptir.

·        Bitter çikolata: Yoğun miktarda kakao içeren bitter çikolata cildi güneş yanıklarına karşı korur.

14 Nis 2024 - 19:22 - Yaşam