Metrika

E-Beyanname Başvuru Şartları Nelerdir?

İşletmelerin vergi dairesine kazançlarını beyan etme yükümlülüğü bulunur. Bu işlemi dijital bir ortamdan yapan işletmeler e-beyanname kullanır. Sizin için e-beyanname ile ilgili bilinmesi gereken tüm detayları ayrıntılarıyla ele aldık.

E-Beyanname Başvuru Şartları Nelerdir?
E-Beyanname Başvuru Şartları Nelerdir?
Haber albümü için resme tıklayın

E-beyanname yapabilmek için belirli kurum ve kuruluşlarda çalışmak gerekir. Bu şartı karşılamayan kişiler e-beyanname başvurusu yapamaz. Elektronik ortamda düzenlenen e-beyanname ile kazanç beyan etme hakkına sahip olan kurum ve kuruluşların listesi şu şekildedir:

E-Beyanname Başvuru Şartları Nelerdir?

·         Serbest Muhasebeci ve serbest muhasebeci mali müşavir gibi meslek grupları

·         Muhasebe işlemleri meslek mensupları aracılığıyla yerine getirilen mükellefler

·         Meslek mensubuna beyanname imzalatma yükümlülüğü olmayan mükellefler

·         Yeminli Mali Müşavirler aracılığıyla tam tasdik sözleşmesini imzalamış olan mükellefler

·         Gayrimenkul sermaye iradı mükellefleri

·         Avukatlar

·         Noterler

·         Kamu kurumları

·         Döner sermayeli işletmeler

·         İl özel idareleri

·         Katma bütçeli idareler

·         Kamu iktisadi teşebbüsleri ve iştirakleri

·         Kredi kooperatifleri

E-Beyanname Başvurusu Nasıl Gerçekleştirilir?

E-beyanname başvurusu yapmak isteyen kişilerin ilk olarak vergi dairesine yazılı bir başvuru yapması gerekir. Söz konusu işlem için Gelir İdaresi Başkanlığının internet sitesinde yer alan “Elektronik Beyanname Gönderme Aracılık Yetkisi Talep Formu” kullanılır. Bu formu indirip boşlukları uygun bir biçimde doldurmak gerekir. Ardından imza ve kaşe uygulanarak bağlı olunan vergi dairesine teslim ederek başvuru işlemi tamamlanır. Başvuru değerlendirildikten sonra eğer sorun yoksa onay verilir.

Başvuru sürecinde herhangi yasal bir problem oluşmaması adına şirket yetkilisinin işlemleri yapması gerekir. Kötü niyetli üçüncü şahıslar tarafından yapılması muhtemel olumsuz olaylar bu şekilde engellenir. Bireysel başvurunun diğer avantajı ise kullanım hatalarının önüne geçmesi ve dijital ortama sorunsuz bir biçimde aktarım yapılmasıdır.

Yoğunluğa bağlı olarak e-beyanname başvurusunun onaylanması zaman alabilir. Vergi ödeme döneminde yapılan e-beyanname başvuruları normal bir döneme göre daha uzun sürer. Gelir İdaresi Başkanlığı resmi internet sitesi üzerinden başvuru işlemi sorgulanabilir. Onay çıktıktan sonra uygulama bilgisayara indirilip kullanılabilir.

E-Beyanname Başvuru Şartları Nelerdir?

E-Beyanname İçin Hangi Belgeler Gerekir?

E-beyanname verecek kişiler tarafından gerekli olan belgeler merak edilir. İşlem için onay alındıktan sonra GİB uygulaması indirip kurulmalıdır. Uygulamada yer alan yönlendirmeler takip edilerek sorunsuz bir şekilde e-beyanname verilebilir. Bu süreçte sunulması gereken belgeler sırasıyla T.C. kimlik kartı, şirket bilgileri ve elektronik beyanname gönderme talep formudur.

E-Beyanname Kullanmak Hangi Avantajları Sağlar?

E-beyanname vermek kendine has avantajları getirir. Zaman ve ürünlerden tasarruf edilmesini sağlayan bu işlem son derece pratiktir. E-beyanname kullanmanın getirdiği avantajlar şu şekildedir:

·         E-beyannameler internet aracılığıyla düzenlenir. Dolayısıyla internet bağlantısına erişimi olan her noktada bu beyannameler hazırlanabilir. Yalnız birkaç dakika içinde hazırlanan e-beyanname internet üzerinden vergi dairesine teslim edilir.

·         E-beyanname sistemi internet üzerinden yapıldığı için kâğıt ve postalama eşyalarına ihtiyaç duyulmaz. Bu yanıyla büyük bir maliyet kazandırır. Sürdürülebilirlik açısından oldukça avantajlıdır.

·         Kâğıt üzerinde yapılan beyanname işlemleri uğraştırıcı ve zahmetlidir. İnternet üzerinden yapılan e-beyanname ise hızlı ve pratiktir.

·         İşlemler internet üzerinden yapıldığı için iş yükü ve vergi dairesi yoğunluğu gibi sorunlar yaşanmaz.

·         E-beyannamelerin fiziksel evraklara nazaran arşivlenip saklanması son derece kolaydır. İhtiyaç halinde internet üzerinden e-beyannamelere hızlı bir şekilde ulaşılabilir.

·         Yasadışı ve hukuksuz işlemlerin tespit edilmesi daha hızlı olur.

Hatalı E-Beyanname Silinebilir Mi?

Gelir İdaresi Başkanlığı’na yollanan hatalı e-beyannameler yalnız onay aşamasındaysa silinebilir. Eğer sisteme yüklenen e-beyanname onaylandıysa silinmesi söz konusu değildir. Böyle bir durumda sisteme yüklenen hatalı e-beyannamenin yenisi hazırlanmalıdır. Ardından sisteme yüklenmelidir. Düzeltme beyannamesi adı verilen bu işlemde gönderilen ilk beyannamedeki hatalı olan kısımların düzeltilip uygun bir şeklide yüklenmesi gerekir.

27 Mar 2024 - 03:35 - Yaşam



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.