Metrika

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

Mali mühür belgesini yenilemek isteyenlerin başvuru yapması gerekiyor. Peki mali mühür yenileme başvurusu nasıl yapılır? İşte mali mühür yenileme başvuru işlemleri…

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?
Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?
+2
Haber albümü için resme tıklayın

Özellikle işletmeler ile kurum ve kuruluşlarının işine yarayan mali mühür sertifikası, işletmelerin edinmesi gereken belgeler arasında yer alıyor. Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından sağlanan bu sertifikanın çalışma hayatına birçok katkısı bulunuyor. Özellikle de işi elektronik ortamda olanların mali mühür sertifikasına sahip olması güvenlik ve gizlilik açısından önem taşıyor.

Mali mühür sertifikası almak isteyen kişilerin bu sertifikayı sadece yetkili ilan edilmiş olan Kamu Sertifikasyon Merkezi’nden alması gerekiyor. Ancak bu belgeyi alabilmek için birtakım işlemlerin yapılması ve başvurunun gerçekleştirilmiş olması gerekiyor. Aynı şekilde belgeyi yenilemek için de başvuru şartı aranıyor. Peki mali mühür yenileme başvurusu nasıl yapılır? İşte mali mühür yenileme başvuru işlemleri…

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

MALİ MÜHÜR NEDİR?

Mali mühür, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından sağlanan sertifikalar arasında yer alıyor. Tüzel kişiler ile kurum, kuruluş ve işletmeler tarafından elektronik belge olarak oluşturulacak fatura ve diğer yasal belgelerin bütünlüğünün korunması için kullanılan mali mühür, aynı zamanda kaynağının ve içeriğinin garanti altına alınması için de kullanılabiliyor. Mali mühürle herhangi bir belgenin elektronik ortamda muhataplarına iletilmesi ve elektronik ortamda saklanması sırasında güvenliğinin ve gizliliğinin sağlanması da mümkün oluyor.

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

MALİ MÜHÜR BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Mali mühür sertifikası alabilmek için başvuru işleminin gerçekleştirilmesi gerekiyor. Bunun için Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesi kullanılıyor. İşte mali mühür başvuru işlemi adımları:

  1. Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesine giriş yapılır.
  2. ‘Online İşlemler’ menüsüne girilir.
  3. ‘Mali Mühür Başvuru’ işlemi seçilir.
  4. Tüzel ya da gerçek kişi için bilgiler bu alanda doldurulur.
  5. Ödeme sayfasına gidilir ve online ya da Vakıfbank ve Ziraat Bankası aracılığıyla ödeme işlemi gerçekleştirilir.
  6. Ödeme işleminin ardından akılla karta sertifika ya da donanım güvenlik modeline sertifika olmak üzere iki çeşit sertifikadan biri seçilir.
  7. Kamu Sertifikasyon Merkezi, sertifikayı üretmeye başlar.
  8. Üretilen sertifika, Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından gönderilir.
Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

MALİ MÜHÜR BİLGİ GÜNCELLEME NASIL YAPILIR?

Mali mühür bilgi güncelleme işlemleri kapsamında dileyen kişiler telefon, e-Posta gibi bilgileri güncelleyebiliyor. Bu kapsamdaKamu Sertifikasyon Merkezi’ni arayarak güncelleme işlemi yapmak gerekiyor. ‘444 5 576’ numaralı çağrı merkezi üzerinden hizmet veren Kamu Sertifikasyon Merkezi, kimlik teyidinin ardından güncelleme işlemini gerçekleştiriyor.

MALİ MÜHÜR NASIL İPTAL EDİLİR?

Mali mühür iptali için birtakım işlemlerin takip edilmesi gerekiyor. Bu kapsamda ilk olarak Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesinin kullanılacağını bilmek gerekiyor. İşte mali mühür iptal işlemleri:

  1. Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesine gidilir.
  2. 'Online İşlemler’ menüsüne giriş yapılır.
  3. e-Devlet Kapısı aracılığıyla doğrulama gerçekleştirilir.
  4. 'Mali Mühür Elektronik Sertifika İşlemleri’ hizmetine tıklanır.
  5. Sisteme giriş yapılarak iptal edilecek sertifika seçilir.
  6. 'Sertifikamı İptal Et’ botuna tıklanarak iptal talep edilir.

MALİ MÜHÜR YENİLEME BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?

Mali mühür sertifikalarının belirli bir süre ile kullanımı mümkün oluyor. Yapılan son değişiklikle birlikte mali mühür sertifikaları, 3 yıl süre ile kullanılabiliyor. Süresi bitmek üzere olan mali mühür sertifikası için kaydedilmiş olan e-Posta adresine sırasıyla 3 ay, 2 ay, 1 ay ve 1 hafta kala hatırlatma maili Kamu Sertifikasyon Merkezi tarafından gönderiliyor. Mali mührü kullanmak isteyenlerin yeniden mali mühür yenileme başvurusu gerçekleştirebilmek için Kamu Sertifikasyon Merkezi’ne en baştan mali mühür alıyormuş gibi başvuru yapması gerekiyor.

Mali Mühür Yenileme Başvurusu Nasıl Yapılır?

MALİ MÜHÜR KAYIP YA DA ÇALINTI DURUMUNDA NE YAPILIR?

Mali mühür sertifikasının kayıp ya da çalıntı olması durumunda da bu mühürden sorumlu olan kişinin başvuru yaparak, kayıp veya çalıntı durumunu bildirmesi gerekiyor. Bunun için Kamu Sertifikasyon Merkezi’nin internet sitesi üzerinden iptal başvurusu yapacak olan kişinin bu başvurunun ardından yeniden mali mühür başvurusu yaparak, yeni bir mali mühür alması isteniyor.

28 Oca 2024 - 20:56 - Ekonomi

Mahreç  Ahmet Bin Muhammet Çelik



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.