Metrika

Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor

Elektrikli araç kullanımı her geçen gün artarken, sert soğuklar krize neden oldu. Soğuk havalar, elektrikli araçların şarjlarının aniden boşalmasına neden oldu. Peki, çileye dönen elektrikli araçların sorunu nasıl çözülecek…

Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor
Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor
+1
Haber albümü için resme tıklayın

Her geçen gün sayıları artan elektrikli araçlardaki son durum, krize neden oldu. ABD'nin kuzey bölgelerinde sert soğuklar şarj tutmayan ve dakikalar içinde bataryası boşalan araç krizi yaşıyor.

Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor

Hava sıcaklığının Chicago'da sıfırın altına düşmesiyle, elektrikli araç kullanan sürücüler şarj istasyonlarında çaresiz kaldı. Bataryalar tükendi, kuyruklar sokaklara taştı.

YOLDA KALMAKTAN ENDİŞE EDİYORUZ

Uber sürücüsü Javed Spencer, son üç günde kiraladığı Chevy Bolt'u şarj etmekten başka pek bir şey yapmadığını ve yine bataryası bitmiş bir şekilde yolda kalmaktan endişe ettiğini söyledi. Spencer, "Hava böyle soğuk olduğunda arabalar iyi çalışmıyor, şarj aletleri iyi çalışmıyor ve tabii insanlar da" dedi.

Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor

BATARYA ANSIZIN BİTİYOR

Pazar günü bataryasının bitmesine 48 km kala bir şarj istasyonuna doğru yola çıktığını söyleyen 27 yaşındaki Spencer şöyle konuştu: Bu mesafeye rağmen sadece birkaç dakika içinde batarya bitti. Arabamı istasyona çektirmek zorunda kaldım.

Sonunda fişe taktığımda hiç şarj almıyordu. Normalde bir saatte şarj olan arabam, 5 saatte şarj edebildim.”

Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor

PEKİ, SOĞUK HAVA BATARYAYI NEDEN BOŞALTIR?

İçten yanmalı motorlu araçların aksine, elektrikli bir aracın iki bataryası var. Bunlardan biri düşük voltajlı ve diğeri de yüksek voltajlı. Özellikle soğuk havalarda düşük voltajlı 12 voltluk batarya da geleneksel araçlarda olduğu gibi şarj kaybına uğrayabilir.

Eski bir Tesla çalışanı olan ve şu anda Tesla da dahil olmak üzere otomobil üreticilerini temsil eden ve soğuk havalarda elektrikli araçların çalıştırılması için bir ipucu sayfası yayınlayan Zero Emission Transportation Association'ın (ZETA) yönetici direktörü olan Albert Gore III, bu olduğunda düşük voltajlı pil takviye edilmeden elektrikli aracın hızlı şarj cihazında şarj edilemeyeceğini söyledi.

Elektrikli araçlarda kriz büyüyor! Soğuk hava bataryaları boşaltıyor

HEM ŞARJ HEM DEŞARJ ETKİLENİYOR

Elektrikli araçlar için zorluk, bataryanın iki tarafının (anot ve katot) aşırı soğuk ve sıcaklıklarda yavaşlayan kimyasal reaksiyonlara sahip olması. Irvine'deki California Üniversitesi'nde makine ve havacılık mühendisliği profesörü ve Temiz Enerji Enstitüsü direktörü olan Jack Brouwer, bunun bataryanın hem şarjını hem de deşarjını etkilediğini söyledi.

BİR ÇÖZÜM DE YOK

Brouwer, "Bataryalı elektrikli araçları çok soğuk koşullarda çalıştırmak çok zor oluyor. Hava soğuksa bir bataryayı o kadar hızlı şarj edemez ya da o kadar hızlı boşaltamazsınız. Bir çözüm de yok"

18 Oca 2024 - 11:59 - Gündem



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.