Metrika

Pomodoro Tekniği Nedir, Nasıl Uygulanır?

Çalışırken veya okurken her zamankinden daha üretken ve hatta daha yetkin olmak mı istiyorsunuz? Pomodoro Tekniğini denemeyi düşünün.

Pomodoro Tekniği Nedir?

Pomodoro Tekniği, Francesco Cirillo tarafından icat edilen bir zaman yönetimi stratejisidir. Cirillo, üniversitede ders çalışırken kendini istikrarlı tutmak için kullandığı domates şeklindeki zamanlayıcıdan esinlenerek buna Pomodoro Tekniği adını verdi (pomodoro İtalyanca'da domates anlamına gelir). Buradaki fikir, iş gününüzü kısa molalarla ayrılmış, oldukça odaklanmış parçalara bölerek verimliliği artırmaktır.

Pomodoro Tekniğinin Avantajları

  • Dikkat dağıtıcı unsurları yönetirsiniz
  • Zamanınızı kontrol edersiniz
  • Zihinsel yorgunluğunuzu azaltırsınız
  • Motivasyonunuzu korursunuz

Pomodoro Tekniği Nasıl Uygulanır?

İşe veya ders çalışmaya başlamadan önce, başarmanız gereken her şeyin bir listesini oluşturun ve önceliklendirin.

Zamanlayıcıyı 25 dakikaya ayarlayın ve ilk görev üzerinde çalışmaya başlayın.

Çalışırken dikkatiniz dağılırsa, bunu bir kağıda yazın ve daha sonra tekrar ona dönün. Çalışmaya devam edin.

Zamanlayıcı çaldığında pomodoroyu bitirmiş olursunuz. 5 dakika ara verin ve ardından başka bir pomodoroya başlayın.

Dört pomodoroyu bitirdikten sonra 20-30 dakika ara verin.

Tüm görevleriniz veya iş günü bitene kadar bu döngüyü tekrarlayın.

Bir Günde Kaç Pomodoro Uygulanmalı?

Yukarıdaki adımları okuduktan sonra iş gününüz veya çalışma seansınız sırasında kaç pomodoro uygulamanız gerektiğini merak edebilirsiniz. Bu neyi başarmaya çalıştığınıza bağlıdır. Birçok kişi günde sekiz pomodoro seansı ve toplam dört saat boyunca bu tekniği uygular. Bazı insanlar sekizin çok fazla olduğunu düşünürken bazıları 12 veya 16'yı uygular. Önemli olan sizin ve hedefleriniz için işe yarayan dengeyi bulmaktır.

İlişkinizdeki Sorunlarla Başa Çıkma Yolları

Anlaşmazlıklar tüm ilişkilerde olur, ancak önemli olan bunların nasıl ele alındığıdır. Partnerinizle bir sorunla başa çıkma şekliniz, ilişkinizin sağlıklı mı yoksa sağlıksız mı olduğunu belirleyebilir; bu nedenle, bir sonraki tartışmanızı sağlıklı bir şekilde ele almanıza yardımcı olacak, aklınızda bulundurmanız gereken bazı ipuçlarını burada bulabilirsiniz.

  • Açık iletişim için sıcak bir ortam yaratın

Sağlıklı bir ilişkide siz ve partneriniz, sizi neyin rahatsız ettiği ve ilişkide neyin iyi gittiği konusunda açıkça iletişim kurabilirsiniz. İlişkideki sorunların yanı sıra olumlu yönlerden de bahsetmek önemlidir, böylece kimse her şeyi yanlış yapıyormuş gibi hissetmez.

  • Hararetli konuşmalar sırasında sakin ve saygılı bir tavır sergileyin.

Çizgileri aşmayın ve partnerinize hakaret etmeye başlamayın. Anlaşmazlığın odağını sorun, dikkatinizi üzerinde tutun ve konuya kişisel şakalar ve küçümsemeler katmayın. Ayrıca partneriniz sürekli olarak çok kızıyor, saldırganlaşıyor veya küfretmeye başlıyorsa, bunlar ilişkinizin istismarcı olabileceğinin işaretleridir. Tartışmanın nedeni ne olursa olsun, tartışırken hiç kimse size bağırmamalı, küfretmemeli veya başka bir şekilde sizi rahatsız etmemeli ve/veya korkutmamalıdır.

  • Sorunun kökenine inin.

Bazen partnerinizle tartıştığınızda bunun nedeni birinin ihtiyaçlarının karşılanmamasıdır. Partnerinizin küçük meseleleri dert ettiğini düşünüyorsanız, daha büyük bir sorun olup olmadığını değerlendirmek için bir dakikanızı ayırın. Örneğin partneriniz ilişkinize daha fazla zaman ayırmanızı isteyebilir. Olayları partnerinizin bakış açısından değerlendirin ve kendinizi onun yerine koyun; roller tersine dönse nasıl hissederdiniz? Sadece fikrinizi öne çıkarmaya çalışmak yerine partnerinizi anlayın.

  • Kontrol ihtiyacından kaynaklanan tartışmalara dikkat edin.

Partnerinizin ne yaptığınızı kontrol etmeye çalıştığını düşünüyorsanız, bu BÜYÜK bir tehlike işaretidir. Partneriniz başkalarına mesaj attığınız için kızıyorsa, arkadaşlarınızı ve sorumluluklarınızı onların yerine koymanızdan hoşlanmıyorsa, onlarla bağlantı kurmanız için size baskı yapıyorsa veya arkadaşlarınızla geçirdiğiniz zamanı sınırlamaya çalışıyorsa, bunlar partnerinizin seni kontrol etmeye çalışıyorum “Ben aşırı korumacıyım”, “bu benim güven sorunum” ya da “çünkü seni seviyorum” diyerek bunu rasyonelleştirmeye çalışsalar bile hiç kimse, özellikle de partneriniz sizi kontrol etmeye çalışmamalıdır

  • Orta yolu bulun.

Her iki tarafın da istediği ve rahat ettiği şeyler arasında bir denge bulmak çok önemlidir. Eğer ikiniz de ilişkinin yürümesini önemsiyorsanız, ilişkiniz için büyük fedakarlıklar yaptığınızı hissetmeden bazı konularda anlaşmaya varacaksınız. Uzlaşma, çatışmaları çözmenin önemli bir yoludur ve orta yolu bulmak sandığınızdan daha kolay olabilir!

04 Oca 2024 - 07:41 - Sağlık



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.