Metrika

TOGG’dan sonra ikinci yerli otomobil geliyor: 2024'te yollarda..

Türkiye’nin ilk yerli otomobili TOGG büyük beğeni topladı. Türkiye’de Dünya’da ses getiren TOGG’un ardından şimdi de ikinci yerli otomobil hazırlıkları başladı. Ön siparişler şimdiden alınmaya başlanırken seri üretime 2025’te geçileceği öğrenildi.

TOGG’un ardından bir yerli otomobil hamlesi daha atıldı. Türkiye’nin bilim ve teknik ocaklarından İstanbul’daki Yıldız Teknik Üniversitesi, yerli otomobilin ikincisi olan VERY’in üretimine ev sahipliği yapıyor. Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Yıldız Teknopark bünyesinde kurulan ‘EVRY’ girişimine ait elektrikli otomobil VERY, 2024’te yola çıkmaya hazırlanıyor. Ön sipariş almaya başlayan Türkiye’nin yüzde 100 yerli ikinci otomobil markasının seri üretimine 2025 yılında başlanacak.

YERLİ MÜHENDİS VE TASARIMCILAR ÜRETİYOR

Hürriyet’te yer alan habere göre, Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Yıldız TeknoPark’ta, 400 metrekarelik bir hangarda tamamen yerli mühendis ve tasarımcılar tarafından hazırlanan “VERY” 4 farklı modelde üretilecek. Ağırlığı yüksüz olarak 400 kiloyu geçmeyecek şekilde tasarlanan yeni nesil elektrikli otomobil, mobil sistemler alanında ürün ve yazılım geliştirmek üzere kurulan teknoloji şirketi “EVRY” ekibi tarafından 300 günde geliştirildi.

ÇEŞİT ÇEŞİT MODELLERİ OLACAK

Binek modeli 4 kişilik olan aracın ayrıca pick-up, 2 kişilik üstü açık ve sanayi tesislerinde 500 kilograma kadar yük taşımaya uygun ‘otonom’ modelleri de olacak. Araçların elektrik motoru, batarya ünitesi, yazılımı, uzaktan kontrol uygulamaları, otonom sürüş gibi özellikleri de 23 kişiden oluşan aynı ekip tarafından geliştirildi.

TRAFİK AKIŞINA VE ÇEVREYE OLUMLU KATKILARI OLACAK

Gelinen aşamada 300-350 km menzili olan elektrikli otomobillerin Türkiye pazarı için onay sürecinin tamamlandığını belirten “EVRY Teknoloji” kurucu ortağı Yosun Karasu otomobillerin özellikleri ve üretim süreciyle ilgili şu bilgileri verdi:

“Biz aslında elektro mobilite alanında teknoloji geliştiriyoruz. Odak noktamız bir araç üretmek ve kenara çekilmek değil. Daha çok mobilite alanındaki sorunlara çözüm getirecek bir teknoloji firmasını büyütmek isteğindeyiz. Bu teknolojilerin araçların üzerinde gösterilmesiyle kendimizi daha doğru ifade edebileceğimizi düşündük. Bu konuda ‘sürdürülebilirliğe hizmet edecek bir ürün olsun’ diyerek L7 olarak sınıflandırılan bir otomobil modelini seçtik. Şehir trafiğinde maksimum 90 km ile hareket edebiliyorsunuz ve bir insan tek başına 2 tonluk bir araçla ulaşım sağlayabiliyor. Bu da sürdürülebilirliğe tamamen aykırı. Bu nedenle L7 segmenti tercih etmek daha doğru. Araçların tiplerini küçültmenin trafik akışına ve çevreye olumlu katkısı olacaktır.

Tasarımı ve üretimi bize ait olan 400 voltluk elektrik motoru, çoklu vites seçeneği sağlayan dişli kutusu ve 11kwh, 22kwh ve 33kwh kapasite seçeneğine sahip 3 farklı batarya opsiyonu sunuyoruz. Bunlar 35 kilo ortalama ağırlığa sahipler. Araç için geliştirdiğimiz motoru ise 16 kiloya kadar düşürebildik. Bu da bizim için çok ciddi bir ağırlık avantajı.”

DÖRT ÇEKER SEÇENEĞİ VAR

Karasu, "Özellikle yük taşımaya uygun araçlarımızın ihtiyaca göre devreye giren ve çıkan dört çeker seçeneği var. Multimedya ekranları, sürüş yazılımı, dokunmatik kapılar, 220 volt elektrik çıkışı, yağmur, park ve far sensörleri, ısıtmalı ve masajlı koltuklar gibi özelliklerin yanı sıra geliştirdiğimiz mobil uygulamayla aracın pek çok fonksiyonu uzaktan kontrol edilebiliyor” dedi.

Kaynak: Hürriyet

02 Oca 2024 - 18:00 - Ekonomi

Mahreç  Burak Tekin



göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Yenidevir Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Yenidevir Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Yenidevir Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Yenidevir Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.