SGK Başuzmanı İsa Karakaş, yeni yılda kıdem tazminatının ne kadar artacağını hesapladı. Emekli ikramiyelerinde tazminat hesaplamaları oldukça önemlidir. Kıdem tazminatının üst sınırı, kıdemli memurlara bir yıllık hizmeti karşılığında ödenecek emeklilik maaşına göre belirlenir.

Türkiye gazetesi yazarı İsa Karakaş, "Kıdem tazminatı yeni yılda ne kadar artacak?" sorusunu cevaplayarak "2024 yılı için geçerli kıdem tazminatı tavanı 1 Ocak - 30 Haziran döneminde 35.058,58 TL iken, Temmuz ayında memur maaşlarında yapılan güncellemeyle 41.828,42 TL'ye yükseldi. Bu tutar 31 Aralık 2024 tarihine kadar geçerli olacak" dedi.

Karakaş, "Ocak 2025'te memur maaş artışlarıyla kıdem tazminatı tavanı yeniden güncellenecek. Güncellemelerin yüzde 6'lık zam oranı ve memur maaşlarına yansıyacak olası enflasyon farklarıyla birlikte yapılması bekleniyor." dedi. 

Karakaş şunları söyledi:

"Bu bağlamda, kıdem tazminatı tavanının yaklaşık yüzde 10 civarında artması öngörülüyor. Böylece 2025 yılında kıdem tazminatı tavanı yaklaşık 46.011,26 TL’ye yükselebilir. Örneğin, 65.000 TL maaş alan bir işçi, 2024 sonuna kadar emekli olursa 41.828,42 TL tazminata hak kazanacakken, 2025’te emekli olursa bu rakam 46.011,26 TL olacak.

Yani işten ayrılma tarihi, kıdem tazminatı açısından önemli bir faktör olarak öne çıkıyor. 2025 yılında emekli olan işçiler, emekli olmadan önceki dönemde çalışanlara göre yaklaşık 5.000 TL daha fazla kıdem tazminatı alacaklar."

Muhabir: Haber Merkezi